Tim en Tjitske naar het einde van de wereld ;)

Backpacken dag 3

Maandag

"An unexpected journey"

Nadat we gister na urenlang zoeken per ongeluk in het beste restaurant van de stad waren beland waar we direct aan de Indisiche Oceaan van een heerlijk maaltijd hebben mochten genieten, hebben we nog even gezwommen in het zwembad van het hotel waarna we heerlijk hebben geslapen :). Vanochtend hebben we bij het hotel ontbeten onder het """genot"""" van een wachtmuziekje, 'Welcome to Sri Lankan Airlines, our agents are busy at the moment, please hold on' en dan weer een wachtmuziekje.... Daarna zijn we naar het strand gegaan om te zoeken naar een geschikt plekje om eventueel te snorkelen. Hierbij leek het volgende stukje strand altijd nèt even iets mooier te zijn dan dat dichtbij waardoor we uiteindelijk helemaal buiten het toeristische gebied naar een ander dorpje waren gelopen. We hebben wat gezwommen in de zee en genoten van de zon. Toen we ergens wat wilde drinken, stelde de ober/barhouder voor ons naar een Tempel te brengen met een boottochtje. Omdat we verder niks te doen hadden stemde we hiermee in en na een kwartiertje rijden kwamen we ergens bij een afgelegen huisje aan een prachtig en gigantisch meer met eilanden aan. Deze boottocht, was een van de mooiste dingen die ik ooit heb meegemaakt... (Al is varen met Anna Magrietha ook wel leuk hoor ;) ) De boot was een soort kano met een zijspan van hout waardoor het een catamaron werd. De bewoner van het huis peddelde ons rustig over het meer om ergens een dik bebost riviertje in te slaan. Het was een heuse safari want we hebben de meest bijzondere dieren gezien.. Het eerste dier wat we zagen was een faraan die voor onze kano voorbij kwam zwemmen. Ook hebben we een hele mooie blauwe vogel gezien, de gekke op aalscholvers maar dan kleiner lijkende vogels en prachtige Kingfishers (ijsvogels) die er toch wel erg anders uit zien dan in Nederland. Toen we iets verder peddelde, waarbij de kleine blauwe visjes in groepjes als dolfijnen voor onze kano uit het water sprongen, zagen we gigántische vleermuizen op hun kop in de bomen hangen. Als ze gingen vliegen waren ze zeker anderhalve meter breed, echt heel erg indrukwekkend om te zien... Op de terugweg heeft Tim ook nog voor het eerst in z'n leven wilde aapjes gezien, wat hij nogal geweldig vond haha. Toen we weer op het meer aankwamen peddelde de man ons naar het grote eiland in het midden van het meer. Hier maakte we een wandelingetje en liet hij ons verschillende soorten fruit proeven, en legde hij mij sommige planten de geneeskrachtige werking uit. De man was nogal geobsedeerd door het maken van foto's voor, en van, ons, wat de tocht wat een grappig tintje gaf. "I can take you nice picture????" (Om de 5 minuten..) Op de top van het eiland, wat een soort rots was, stond een groot huis en was het uitzicht adembenemend... Er waren hagedissen die half uit hun holletjes kropen en planten die in slaap vielen als je erbij in de buurt kwam. Om en om zouden Tim en ik heeeell graag dat huisje willen kopen ????????????????

Na het tochtje op het eiland zijn we naar de tempel gepeddeld. Het was een vrij grote Boeddische tempel met veel verbeelde verhalen uit de Boeddhistische leer. Waar ik tempels ondertussen wel een beetje zat begin te raken (ze zijn echt allemaal ongeveer hetzelfde), kende Tim deze verhalen nog niet en was het voor hem dan ook erg leuk om hier nog even rond te lopen. Toen we met z'n drieen teruggepeddeld waren kregen we bij hem thuis nog thee aangeboden, en werden we met de tuktuk niet alleen terug naar de bar, maar helemaal terug naar Hikkaduwa gebracht. :) Hier hebben we wat gegeten in een restaurantje waar we op de muur mochten schrijven en we dus onze Nederlandse stempel hebben achtergelaten. :) Morgen vertrekken we naar Unawatuna!

Gerda en Martin

Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken.
Zo'n huisje daar lijkt ons ook wel wat.
Een beetje ver weg....dat wel.
Fijn, dat jullie zo genieten van de reis.