Tim en Tjitske naar het einde van de wereld ;)

Dag 18, Dag 19 & Dag 20

Deze twee dagen heb ik eigenlijk bijna niks gedaan.. Op donderdag ben ik in bed blijven liggen omdat ik ontzettende hoofdpijn had, maar nadat ik wat gegeten had en nog een keer ORS (oral rehydration salts) naar binnen heb gewerkt (want het is echt, echt heel vies.. ;p) ging het alweer wat beter. Maar toen ik wilde gaan helpen met gardening, wat op dezelfde locatie is al het vrijwilligershuis, waren ze eigenlijk al bijna klaar.. :s Wel ben ik 's middags met een Amerikaan, het Israelische meisje van de orientatieweek en een Canadees die ik van de week was vergeten op te noemen naar de beroemde Golden Temple en Rocktempel geweest in het stadje Dambulla, dat een uurtje rijden was met de tuktuk vanaf Sigiriya. Dit was wel heel indrukwekkend! :) En ook heel erg warm.. De Rocktempel was bovenop een kleine berg, waardoor we erg veel trappen moestem bestijgen om er te komen, en omdat het een tempel is moeten je schouders en knieen bedekt zijn. Pfft! Toch was het zeker de moeite waard en hadden we ook nog een eens een prachtig uitzicht!

Op vrijdag wilde ik graag naar de tempel, maar dat ging om een of andere vage reden weer eens niet door. Dus heb ik de plantjes, die me ondertussen wel dierbaar geworden waren, maar extra veel water gegeven... Dit deed ik voor zo'n 80% in mijn eentje, want toen ik de rest vroeg om te helpen zagen ze al snel hoeveel er nog moest gebeuren en hebben ze besloten maar helemaal niks te doen. Dit betekent dat zij dus nog anderhalf uur langer voor zich uit konden staren om te wachten op de taxi, die er voor 12en zou zijn maar pas om half 5! aan kwam zetten. Ik hou van de Sri Lankaanse cultuur :p.

Wat ik wel ga missen aan deze plek zijnde geweldige openluchtdouches en bedden, het heerlijke eten en de gezellige mensen. De ritjes op de fiets over hobbige landweggetjes waarbij de kinderen uit de buurt zo snel mogelijk naar de weg kwamen rennen om maar 'bye!' Tegen je te kunnen roepen, en de gezellige groep die we hadden. Maar ik zal het niet missen om elke seconden van de dag te willen douchen omdat je leegloopt van het zweet zonder iets te doen, en het feit dat je in je slaap langzaam wordt opgegeten door de vliegen(Bijna 50 beten op één arm!)...

Dag 20 (zaterdag)

'Hello Ma'am, TukTuk?' - juist, terug in Kandy. Omdat ik vanacht om 3 uur op moet staan op de enige trein van morgen naar Ambalangoda (zuidwest SriLanka) te nemen, kon ik helaas niet mee met een paar vrienden naar het prachtige strand Trincomalee (noordoost Sri Lanka) . :( Wat betekent dat ik vandaag de dag in Kandy door zal brengen, wat natuurlijk ook geen ramp is! Met een vlaams meisje dat ik ontmoet heb in Sigiriya ben ik even de stad in geweest, we hebben de lokale markt bezocht waar ik 3 avocados (100 rupees, dus 62 cent) en twee mangos (150 rupees, zo'n 90 cent) heb gekocht :) We hebben wat rondgesnuffeld en zijn wat gaan eten in de stad. Nu zijn we weer terug in het Majestic Tourist Hotel waar het voor mij allemaal begon :) Vanacht vertrek ik naar de laatste plaats van mijn vrijwilligersweken, Ambalangoda, dat aan de zuidkust ligt en waar ik zeeschildpadden ga schoonmaken, verzorgen en etengeven, en stranden en verblijven ga schoonmaken. Ik heb al vele verhalen gehoord over het project en de omgeving en heb er dan ook heel erg veel zin in! Zondag zal Tim ook naar Ambalangoda komen en zullen we de reis samen voortzetten :D.

Check ook vooral de foto's die ik heb geplaatst!

Kusjes vanuit Sri Lanka :) :)

Reacties

Reacties

Ã…se Sande

Wat heb jij toch een mooie tijd gehad tot nu toe. Je schrijft leuke verhalen, ik kan mij bijna indenken hoe het er is.... Let goed op je zelf, genoeg drinken is essentieel als je in zo' niet warm land ben en zo transpirert. Verder wensen we je hele mooie, nieuwe ervaringen. Geniet met Tim erbij. ;-)

Tienke

Lieve tjits. Veel succes met de schildpadden! Xxx

Roel

Groetjes van je vader!

Marry Sminia

Hoi Tjitske, we vinden het erg leuk om je verhalen te lezen.
Een heel andere cultuur maar erg leuk om zo mee te maken. Niet alleen als toerist maar juist ook als vrijwilliger.
We wensen je nog een mooie tijd toe. Jelte en Marry

Oma Buis

Tjitske wat heb je al veel beleefd Is het allemaal wat je gedacht had? Ik wens je nog een fijne tijd daar ook samen met Tim

Paula

Alsof we er zelf bij zijn zo mooi beschreven

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!