Tim en Tjitske naar het einde van de wereld ;)

Week 3. Sigiriya. Dag 15, Dag 16 & Dag 17

Dag 15

Vandaag begin ik aan mijn derde week, waarna ik al op de helft ben van mijn verblijf in Sri Lanka.. Of pas op de helft. Dat klinkt toch beter. In Sigiriya, hrt dorpje met de gelijknamige gigantische rots waarvanaf het uitzicht adembenemend blijk te zijn, zou ik opnieuw kunnen kiezen tussen drie projecten. Eigenlijk wilde ik les gaan geven, aangezien ik daarvoor naar Sri Lanka kwam.. Maar toen ik hier aankwam bleek dat dit al vol zat... Ik heb georobeerd contact op te nemen met de organisatie maar die konden niks voor me doen. Wel ebbenze geregeld dat ik volgende week, wanneer ik aan het strand zit, een dag op een schooltje kan meekijken en ik dan met de coordinator en het schooltje kan beslissen waar het geld dat we hebben opgehaald het beste voor gebruikt kan worden.

Afin, ik had dus nog de keuze uit gardening (tuinieren) en tempelrenovatie. Omdat plantjes niet mijn grootste hobby zijn en ik de tempelrenovatie vorige week wel leuk vond koos ik daarvoor. De eerstedag, echter, gingen we helemaal niet naar de tempel, en heb ik toch een stukje gardening gedaan. Dit bestond uit het wieden van onkruid en het heen en weer lopen over een klein riggeltje met kleine bakjes om de plantjes te voorzien van vocht. Het was opzich een leuke ervaring.

Ondanks dat ik dus niet helemaal deed wat ik wilde is het hier wel een paradijsje. Na het tuineren heb ik een douche genomen zonder dak, waardoor je in de zon stond te douchen:) Ook de bedden staan in de 'open air'. Wel met dak, maar zonder wanden waardoor je van uit de bed olifanten zou kunnen zien! (Is vorige week nog gebeurd!) Ook heeft de accomodatie twee boomhutten :) We eten in een geimproviceerd houten hutje en overal zijn kikkers en salamanders te vinden, en bij gelegenheid helaas ook slangen en schorpioenen.. Het is een leuke groep, bestaande uit 6 chinezen, een engelse, een zweedse, een franse, een oosterijker, 3 amerikanen, een belg, een heeeleboel vliegen en muggen en ik. S'avond doen we vaak met de helft van de groep nog een kaartspelletje of zitten we buiten, terwijl de chinezen videospelletjes spelen of lachen op grappen die wij niet begrijpen, of gekke chinese liedjes zingen, meer is er ook niet te doen, en om 8 uur staan we op om aan ons project te beginnen.

Dag 16

Waar julie met jullie hittegolfje van vorige soms nog over de Sri Lankaanse temperaturen uitstegen, is het deze week met een gevoelstemperatuur van zo'n 35 graden denk ik toch iets warmer dan bij jullie. Gok ik. Dit betekend dat als je de mountainbiketocht over de landweggetjes met koeienwagens en tuktuks richting se tempel met succes hebt afgelegd, je alweer aan niks anders kan denken dat de douche die je zometeen kan gaan nemen als je de tocht nogmaals hebt afgelegd. Maar eerst, moet er gewerkt worden. De eerste dag van tempelrenovatie hebben we twee gebedshuisjes wit geschilderd , met een theepauze van zeker anderhalfuur omdat de lokale apenfamilie ons kwam vergezellen. Omdat de apen éenvan de amerikanen zijn tas hadden opgemaakt en al zijn koekjes hadden gestolen, was hij vastberaden er eentje te vangen met de stokje in een emmer methode. De apen deden leuk mee maar waren natuurlijk veel slimmer dan dat , het was heel leuk om te zien haha! Er waren ook heel veel kleine aapjes en éen echt babyaapje dat steeds door zijn moeder werd teruggetrokken als hij zn eigen stapjes wilde zetten of wilde proberen te klimmen. Overal was iets te zien en we zijn dan ook heel lang blijven kijken, totdat ze onze lunch stalen en we er genoeg van hadden.

S Middags zette een man van de 'akker' waarop onze accomodatie staat een stuk van de akker in brand, reden onbekend. Ik weet wel dat ze dit in India veel doen om de grond weer vruchtbaar te maken , maar dit was geen deel waar op verbouwd werd... In ieder geval, wij maakte van de situatie gebruik door marshmellows te roosteren hahah De pret werd afgekapt door het onweer , dat hier net als in Nederland op warme dagen bijna elke avond overtrekt.

Het eten hier is veel beter dan in Kandy en Hill country, ik bedoel het is nog steeds rijst, maar het is toch beter :).

Op woensdag, dag 17, hebben we het hoofdgebouw geschilderd en weer heel lang met de aapjes gespeeld. We kwamen er achter dat er minstens 5 minibabyaapjes zijn en we hebben ons prima vermaakt :) !

Door de verschrikkelijk slechte internet verbinding hier in de middle of nowhere kan ik niet echt foto's plaatsen... Heel jammer want zou jullie deze plaats zo graag willen laten zien!

Volgende week ga ik doneren, wat betekend dat we nog ongeveer een week hebben om aan de 600 euro te komen! Nog 8 te gaan jongens! Doneren kan op NL10RABO0155176110 op naam van T.M.Buis ovv donatie Sri Lanka. Bedankt!

Schroom net om een reactie plaatsen! Ik vind het leuk om te lezen hoe het met je gaat, wat je van mn blog vind, of je vragen hebt of tips en tricks over Sri Lanka zelf!

xoxo

Tjitske

Reacties

Reacties

Martin en Gerda

We vinden het erg leuk je verhalen te lezen.
Ik weet van een vriendin, die daar een aantal weken in een kindertehuis heeft geholpen, dat het meestal anders gaat dan is afgesproken of dan je verwacht. Je moet aardig flexibel zijn......en dat lukt je goed zo te lezen.
We zien uit naar je nieuwe belevenissen.

aren en caroline

Hoi

Wij vinden het ook erg leuk om op deze manier een beetje met je mee te reizen. Zelf gaan we zo varen richting Vreeswijk. We wensen je nog een fijne tijd.

Groeten
Aren en Caroline

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!