Tim en Tjitske naar het einde van de wereld ;)

Dag 11

Elke morgen werden we opgehaald door een busje , georganiseerd door de mensen van de tempel, maar vandaag bestond ons vervoer uit een oude pickup, waar we met zn allen achterin op de grond konden zitten. Aangekomen bij de tempel werden we in tegenstelling tot andere dagen, wel meteen aan het werk gezet. In een pas geverfde kamer moesten de gordijnen opgehangen worden, en de haken waaraan ze opgehangen zouden worden moesten eerst nog door de gordijnen geprikt worden. Zeker 50 gordijnen en vele uren later waren we pas klaar, en konden we de andere helft van de groep gaan helpen met het schilderen van een andere kamer. Er was vandaag dus best wel wat te doen. :) Toen we aan het verfen waren kwam de gebruikelijke stoet weer langs: een groepje trommelaars en een fluitspeler in tranitionele kleding die een hele hoop kabaal maken, met daar achter allemaal lokale mensen die eten hebben bereidt voor de monniken en voor ons. De stoet loopt elke dag door de tempel om de zegen te vragen van Boeddha over het eten. De eerste keer dat je dit ziet is het nog erg leuk, maar op een gegeven moment wordt het best vervelend haha

Ook hadden we vandaag ons laatste dagje lesgeven aan onze kindjes. En tot onze grote verbazing waren alle zes de leerlingen die we de eerste dag hadden gehad gekomen! We hrbben even wat lesoefeningen gedaan over kleding, en daarna een bingo om te overhoren. Omdat het onze laatste dag was hadden we allerlei kandootjes meegenomen en de rest van de tijd hebben gevuld met touwtjespringen en achter bellen aanrennen ;). Het was een leuke manier om afscheid te nemen van deze lieve kinderen, die ik wel heel erg ga missen... Aan het einde kregen we allemaal een kus van ons lievelingsleerlinkje :) :).

Savonds hebben we alweer onze tas ingepakt, want vrijdagmorgen zouden we met de taxi van Hill County naat Kandy rijden, waar we om 16:00 sharp zouden vertrekken richting Yala National Park dat helemaal in het zuiden ligt.

Hoe dit weekend was ga ik proberen morgen te schrijven, nu ben ik er vooral nog heel erg moe van hihi.

Ik ga van de week the green lion bellen wat ik het beste met het geld kan doen. Eigenlijk wilde ik er schoolboeken van komen voor de kinderen in de tempel, maar de vrouw van Hill Country had geloof ik niet goed begrepen wat ik bedoelde.. Dat betekend dat ik het nog niet heb uitgegeven en dus nog verhoogd kan worden.. ;) tussenstand: €592,- ! Wie helpt ons naar de 600???

liefs

Reacties

Reacties

Paula

Prachtig weer. Aftellen volgende week want dan komt Tim

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!