Tim en Tjitske naar het einde van de wereld ;)

Dag 0 & Dag 1

Ayubowan!

Allereerst wil ik iedereen die gedoneerd heeft heel erg bedanken voor een geweldig eindbedrag/ tussenstand? van 530! Euro. Dit stijgt enorm boven mijn verwachting uit en ik ga met mensen van the Green Lion even goed overleggen wat ik er het beste mee kan doen!

Dag 0 (vertrek)

Vandaag liep helaas een beetje anders dan gepland... Laten we zeggen dat ik mijn vlucht had gemist (met 24 uur) waardoor de dag nogal stressvol begon. Na heel lang wachten op de meneer van Tui bleek dat de enige optie was om te wachten tot maandag om meer informatie te krijgen over de vlucht. Toen we dit niet zo'n goed idee vonden omdat ik dat de eerste dag , en misschien wel meer, van mijn introductieweek zou missen hebben we een nieuw ticket gekocht waarmee ik dezelfde dag nog kon vliegen. In plaats van over Parijs vloog ik nu over Dubai, met een lange tussenstop op Male, het vliegveld van de Malediven. Zo gezegd zo gedaan en na een een korte stop in Dubai, waar ik volgens de starbucks Chitsa heette (ook leuk) landde ik om 7:30 op Male. Het vliegveld daar ligt direct aan de felblauwe oceaan waar ik van enthousiastme prachtisch naartoe rènde. Na een wandeling langs de kust waar ik supergave soort blauwgekleurde krabben, en prachtige tropische vissen heb gezien (en heel vaak in slaap ben gevallen op de wachtstoeltjes) was het om 16:30 tijd voor de laatste anderhalf uur durende vlucht naar Colombo. Hier moest ik opnieuw anderhalf uur wachten op een meisje die met dezelfde chauffeur (een pick-up van the Green Lion) mee zou rijden, om vervolgens nog zo'n twee uur door de stortregen naar het Majectic Tourist Hotel a.k.a vrijwilligershuis in Kandy te rijden. Het was 2 uur voordat ik eindelijk naar bed kon, wat betekent dat ik er 44 uur over heb gedaan om in Sri Lanka te komen, maar het kan me niks schelen, ik ben er!

Dag 1

Vandaag was de eerste dag van de introductieweek, wat neer kwam op een soort orientatiedag. We moesten allerlei formulieren invullen en kregen uitleg over alle projecten die the Green Lion te bieden heeft, waardoor mijn interesse overigens slightly veranderd is en ik misschien van teaching project ga wisselen. De groep bestaat uit 22 mensen uit duizend verschillende landen. Zo hebben we twee mensen van austria, een zweed, 3 duitsers, 2 spaanse, 2 franse, 5 nederlanders, 1 iemand uit china en eentje uit israel, en nog een paar unspecified ;) Na de lunch (rijst) kregen we een cultuurlesje Sri Lanka met alle (toeristische) hoogtepunten van het land, percentages van religies en verschillende talen en kregen we een kort taallesje in het Singalees! :) Om 3 uur zijn we met de overvolle lokale bus Kandy ingegaan om kopietjes te maken van belangrijke documenten, simkaarten te kopen, geld te wisselen enzovoorts. Daarna hebben wij in het gebouw van het rode kruis en typische Sri Lankaanse dans gezien, inclusief vele trommels en mooie sari's. Alle verschillende dansen beeldden een verhaal uit (gevecht van de mens tegen de cobra, met immitaties van de bewegingen van de slang) of waren om kwade geesten te verjagen of goden te aanbidden. Het was indrukwekkend om een keer mee te maken, maar niet per se voor herhaling vatbaar :p.Aan het einde lieten twee mannen zien dat vuur te overwinnen is door hun lichaam te verbranden, het vuur op te eten en over hete kolen te lopen. Dit was wat moeilijk voor de spiegelneuronen en had ik niet per se hoeven zien.. Maarja, als zij daar gelukkig van worden...

De terugweg hebben we de heuvel waar het vrijwilligershuis op staat te voet beklommen, lekker warm!

Na het avondeten (rijst) was ik doodmoe en ben ik snel gaan slapen.

Ik heb wat problemen met het verbinden met mijn camera waardoor ik nu nog even geen foto's kan plaatsen. Ik hoop dit zo snel mogelijk op te lossen!

Doneren kan uiteraard nog steeds naar NL10RABO0155176110 op naam van T.M.Buis ovv Donatie Sri Lanka. Namens de kinderen alvat bedankt!

Tjitske

Reacties

Reacties

Tienke

Lieve Tjitske,

Wat een ervaringen al. En dat is pas de eerste dag!
Heel erg leuk om zzp snel te kunnen lezen hoe het met je gaat.. De volgende reis wordt volgens mij de Maladiven. Kus

Rianne

Lieve fantastische reislustige tjits,
Ik kan me nog goed herinneren dat je samen met mij je eerste keer in het vliegtuig meemaakte (vakantie griekenland) Je was nog nooit zo ver weg geweest en vond het onwijs spannend! En wow, 3 jaar later zit je in Sri Lanka om daar anderen te helpen! Ik ben zo onwijs trots op jou en kijk naar je reis verhalen uit!

Heel veel plezier met het maken van (misschien wel) de reis van je leven!

Dikke kus, Rianne

oma Buis

Lieve Tjitske,Wat een reis heb je gehad hè!
Al een hele ervaring.Ik kijk uit naar je volgende mail. lfs Oma

Paula en Richard

Lieve Tjits (kerina)

Wat een prachtverhaal nu al. We blijven je volgen
Ook zullen wij een donatie doen. Heel veel plezier en over
een paar waren gezellig met Tim erbij.

liefs Paula en Richard

Lizelotte

Hee Tjitske, wat een belevenissen al en dat pas van 1 dag. We zien uit naar de rest van je reisverslag!!

René van Leeuwen

Goed bezig Tjits!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!